Problemen met de aannemer, wat nu?

De menselijke advocaat voor huiseigenaren die in conflict zijn met hun aannemer

Je hebt maandenlang uitgekeken naar de verbouwing van je woning. Een prachtige uitbouw om meer ruimte te creëren, een nieuwe keuken waar je eindelijk je kookkunsten kunt tonen, of een volledige renovatie om je huis te moderniseren. De plannen waren tot in de puntjes uitgedacht, en na veel wikken en wegen koos je de aannemer die het beste bij jouw project leek te passen. Maar na de realisatie, of misschien al tijdens de bouw, begonnen problemen de kop op te steken.

Misverstanden over de planning, werkzaamheden die slordig zijn uitgevoerd, materialen die je zorgvuldig had uitgezocht bleken vervangen door goedkopere alternatieven, en de kosten liepen steeds verder op zonder duidelijke uitleg. De verbouwing die je vol enthousiasme bent begonnen, verandert in een bron van frustratie en stress. Of misschien leek alles van een leien dakje te gaan, maar ontstaan de scheuren pas na een paar maanden - letterlijk! Scheuren in je mooie nieuwe badkamertegels of muur, lekke dakbedekking of vloeren die verzakken. Je eerste reactie is natuurlijk het melden van de klachten bij de aannemer, maar wat als die niet thuis geeft? Of de schuld bij ‘de gebruiker’ legt?

Veldhof Advocatuur | Conflict met aannemer

De teleurstelling van een conflict met je aannemer

Een foutje is menselijk en je verwacht van een vakdeskundige en ondernemer dat deze hier verantwoordelijkheid voor neemt, in de vorm van herstel of compensatie. Helaas is dit niet altijd zo. Er is bovendien een wildgroei aan ‘cowboy aannemers’ op de markt, die van klus naar klus hoppen, zonder achterom te kijken.

Waar je had gehoopt op een soepel verlopende verbouwing met prachtig eindresultaat, eindigt het met teleurstelling, stress en onzekerheid. Je voelt je boos over dit onrecht en machteloos door de mogelijke hoge schadekosten die je boven het hoofd hangen.

Procederen of niet?

Ik weet hoe complex en emotioneel zo'n conflict kan zijn en begrijp dat je snel duidelijkheid wilt, vooruit wilt kijken en je weer thuis voelen in je eigen huis. Als advocaat breng ik jouw situatie eerst goed in kaart: wat is er precies afgesproken en wat is er gebeurd? Waar liggen de knelpunten, en wat zijn de mogelijkheden om tot een oplossing te komen? Ik stuur in eerste instantie aan op een open gesprek met de aannemer, met mijn ondersteuning. Met elkaar om de tafel gaan kan een groot verschil kan maken.

Wanneer het stadium van in gesprek gaan al is gepasseerd, of onmogelijk doordat de aannemer in kwestie onbereikbaar of onwelwillend is, dan bekijken we samen welke volgende stappen we kunnen zetten. Daarbij informeer ik je in heldere taal, duidelijk en eerlijk over de consequenties van procederen. We bespreken samen de mogelijke scenario’s en de impact die ze kunnen hebben op jouw leven en welzijn. Dit zijn namelijk gevolgen die je niet altijd kunt voorzien. Ik als advocaat wel, en die kaarten leg ik open op tafel. Zo kun je zelf een weloverwogen beslissing nemen en heb je volledige eigen controle over de vervolgstappen.

Procederen of niet?

Ik weet hoe complex en emotioneel zo'n conflict kan zijn en begrijp dat je snel duidelijkheid wilt, vooruit wilt kijken en je weer thuis voelen in je eigen huis. Als advocaat breng ik jouw situatie eerst goed in kaart: wat is er precies afgesproken en wat is er gebeurd? Waar liggen de knelpunten, en wat zijn de mogelijkheden om tot een oplossing te komen? Ik stuur in eerste instantie aan op een open gesprek met de aannemer, met mijn ondersteuning. Met elkaar om de tafel gaan kan een groot verschil kan maken.

Wanneer het stadium van in gesprek gaan al is gepasseerd, of onmogelijk doordat de aannemer in kwestie onbereikbaar of onwelwillend is, dan bekijken we samen welke volgende stappen we kunnen zetten. Daarbij informeer ik je in heldere taal, duidelijk en eerlijk over de consequenties van procederen. We bespreken samen de mogelijke scenario’s en de impact die ze kunnen hebben op jouw leven en welzijn. Dit zijn namelijk gevolgen die je niet altijd kunt voorzien. Ik als advocaat wel, en die kaarten leg ik open op tafel. Zo kun je zelf een weloverwogen beslissing nemen en heb je volledige eigen controle over de vervolgstappen.

Mijn aanpak

Heb je juridische problemen met je woning, zoals verborgen gebreken, een geschil met je aannemer of een conflict met je buren?

Als advocaat bied ik je duidelijke en begrijpelijke juridische hulp. Mijn aanpak begint met een persoonlijke kennismaking, gevolgd door een grondige verkenning van jouw situatie. Ik analyseer de juridische en praktische aspecten van je probleem en geef je helder advies over je rechten en mogelijke stappen. Samen zoeken we naar de beste oplossing, met een focus op zowel juridische duidelijkheid als menselijke betrokkenheid.

Veldhof Advocatuur | juridische hulp voor woningeigenaren

Leg jouw geschil vrijblijvend aan me voor

Is de stap naar een advocaat groot, of twijfel je of je wel ‘een zaak’ hebt? Heel begrijpelijk. Laten we kort kennismaken tijdens een telefonisch gesprek waarin we jouw geschil of zorgen bespreken. Ik vertel je dan graag meer over je mogelijkheden.

Denk ik dat ik je verder kan helpen? Dan plannen we een afspraak in.